Καλοκαιρινά sports: λόγοι για να μας σηκώσουν από τις ξαπλώστρες!

Στα διατροφικά άρθρα για την περίοδο του καλοκαιριού, συνήθως γίνεται λόγος για τις θερμίδες που θα καταναλώσουμε, τα γεύματα που θα κάνουμε και τα σνακ που θα πρέπει να προτιμήσουμε. Εάν όμως έχουμε πάρει απόφαση ότι «ε καλοκαίρι είναι…» και δεν πειράζει να μην προσέξουμε πολύ, είναι μια ευκαιρία να αντισταθμίσουμε τις ζαβολιές ή ακόμα και τις υπερβολές που μπορεί να κάνουμε, αυξάνοντας τη φυσική μας δραστηριότητα. Το αποτέλεσμα του βάρους μας, είναι προϊόν του ισοζυγίου ενέργειας, δηλαδή των θερμίδων που προσλαμβάνουμε και των θερμίδων που καίμε. Αν δε θέλουμε να ασχοληθούμε με τις πρώτες, μπορούμε να ενδιαφερθούμε για τις δεύτερες με καλή διάθεση για παιχνίδι και διασκέδαση.

 

Ο παρακάτω πίνακας αναφέρει κατά προσέγγιση τις θερμίδες που «καίμε», λαμβάνοντας υπόψη ένα άτομο 70-75 κιλά.

 

Ήρθε η ώρα να σηκωθούμε λοιπόν από τις ξαπλώστρες μας και να χαρούμε τον ήλιο και τη θάλασσα χωρίς να είμαστε ...ξάπλα! Επίσης, όταν μπαίνουμε στη θάλασσα, καλό είναι ακόμα και αν δε γνωρίζουμε να κολυμπάμε σωστά και με τεχνική, να προσπαθούμε να κάνουμε κάποιες κινήσεις ώστε να κινείται το σώμα μας και να μη «βαπτιζόμαστε» απλά.

Μια μέση γυναίκα χρειάζεται περίπου 2.000 θερμίδες για να συντηρήσει το βάρος της, ενώ ένας μέσος άντρας 2.500. Αν θεωρήσουμε πως η διατροφική μας ατασθαλία θα είναι ένα παγωτό ή ένα cocktail τα οποία μας δίνουν κατά μέσο όρο 300 θερμίδες, καταλαβαίνουμε ότι θα πρέπει να κολυμπήσουμε 35-40 λεπτά.

Στις διακοπές είναι σημαντικό να κάνουμε αυτό που μας ευχαριστεί και ευτυχώς υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μη στερηθούμε και να περάσουμε καλά! Ακόμα και τώρα, που οι καιρικές συνθήκες ευνοούν, στο τέλος Αυγούστου!

Κλειώ Δημητριάδου

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος